Posted by William Charles on April 8, 2017
Bank Account Bonuses m&t qh

Published on April 8th, 2017 | by William Charles

200

M&T Bank $250 Checking Bonus – Available Online (QH) [AZ, CT, DC, DE, MD, NJ, NY, PA, VA, WV]

Offer at a glance

  • Maximum bonus amount: $250
  • Availability: AZ, CT, DC, DE, MD, NJ, NY, PA, VA, WV
  • Direct deposit required: Yes, $100
  • Additional requirements: Open MyChoice account
  • Hard/soft pull: Soft
  • ChexSystems: Yes
  • Credit card funding: None
  • Monthly fees: Avoidable
  • Early account termination fee: $50 180-days
  • Expiration date: May 31st, 2017
  • Household limit: None listed

The Offer

No direct link to offer (go to mtb.com/checking and enter promo code QH, supposed to be targeted but hasn’t been enforced in the past)

  • Open a new M&T MyChoice Premium checking account by May 31st, 2017 with the promotional code QH and receive a sign up bonus of $250 when you do the following:
  • Set up a qualifying direct deposit of $100 or more within 90 days of account opening

m&t qh

mt qh

The Fine Print

  • Primary signer on the new checking account may not be or have been a primary or secondary signer on any M&T personal checking account within the previous six (6) months. Only one bonus awarded per household
  • Qualifying direct deposits include but are not limited to electronic deposits such as payroll or social security and do not include electronic money transfers or credits such as account-to-account transfers or those made through internet payment services
  • Bonus will post to the account within 90 days of meeting the direct deposit requirement
  • Limited to one bonus per customer
  • Offer may vary by region and product
  • Offer is nontransferable
  • All bank account bonuses are treated as income/interest and as such you have to pay taxes on them

Avoiding Fees

Unlike other M&T bank promotions, this one only works on the MyChoice Premium checking account.

MyChoice Premium Checking $24.95 Per Month

This account has a $24.95 per month fee, this is waived when you do either of the following:

  • Keep an average daily balance of $7,500 or more in the account per monthly service charge cycle OR
  • Keep total combined balances of $25,000 or more in eligible personal deposit accounts, loans and home equity outstanding balances, investments6 and business deposit accounts

Early Account Termination Fee

Looks to be $50 now if closed within 180 days

Our Verdict

These bonuses from M&T keep stacking up (because you can seemingly churn them with no restrictions, one bonus per promo code). The deal is technically targeted, but not enforced. In addition neither is the state restriction…

They also have the following offers:

I really hope this continues. Also adding this to our list of the best bank account bonuses.

Big thanks to reader, Richard B who let us know. Learn how to find bonuses and contribute to the site here.

Useful posts regarding bank bonuses:



200 Responses to M&T Bank $250 Checking Bonus – Available Online (QH) [AZ, CT, DC, DE, MD, NJ, NY, PA, VA, WV]

  1. Andy says:

    I already have 4 accounts. At what point will they stop us and try to claw back?

  2. goodguys21 says:

    I received letter of confirmation from last promo QI but account hasn’t shown up yet in my profile yet. It’s been a week. Anyone else in a same situation ?

    • Flea says:

      Yes, ditto. Got a confirmation online at the end of the app widget, with the account number blank. Received a pro forma generic email thanking me for opening. Simultaneously successfully opened QD for $150 under the same conditions (account number was, again, blank); associated bonus has already posted. Initiated funding from same source (BoA) for both initial deposits; BoA has no sign they tried to withdraw the second (QI) deposit. I’m guessing Premium accounts go to a different department for processing/approval, and that said department might be currently overwhelmed, but this is just a guess.

    • mike t says:

      yes, Sometimes it will take a week or so for it to pop up. That’s why i try to set up my DD transfer same day as account openinig. Usually initial funding, DD transfer, and bonus post all in same day. This will be MT account #6 for me so far. Have gotten 4 bonuses so far, waiting on fifth to post, should be monday.

    • James says:

      If you didn’t get the account number yet, they might mail it to you. That’s what they did for my QI acc.

      You can also just enroll and make a new log in for that account to get your deposits set up. It’ll still pop up in your main account after a while

    • GINA says:

      I applied with QI last Friday, 3-31. Just received today a letter asking to fax a utility bill and my social security card. I already have 2 accounts open from March that I opened and received bonuses for.

  3. Frito Pendejo says:

    I’ve seen some oddness with MT signing up, but it always works out. Sometimes it takes a couple days for them to appear.

    At this point I feel like we should just try the other 20 letters…

    • Yati says:

      hahahaha, yeah. QA, QB, QC, QD,…

    • Lela says:

      My happiest laugh of the day! Thanks!

      BTW, are folks using the address of friends in approved states (I have a dear friend in NY), or actually getting approved with addys in every state?

      Also, are different e-mails, phone #s, and addresses needed for each new account? I do have many, but if this is unnecessary than I’ll avoid the record keeping.

      I don’t have any accounts with them yet.

      • Dave says:

        I have 5 accounts with them and have registered with same info each time. Haven’t ran into a problem yet. I live in a targeted state though.

    • Patti says:

      Amen Frito!!

    • Gadget says:

      Just for S&G’s, I decide to Google each letter up to QR.

      I am excluding current “Best Bank Account Bonuses” Doc codes: (QC, QD, QI, QH)

      Found:
      QE – $150 – ended 4/3/15
      QF – $200 – ended 9/23/16
      QG – $200 – ended 9/23/16
      QJ – $200 – ended 9/12/15
      QK – $200 – ended 3/25/17
      QL – $200 – still valid, ends 5/24/17, per doc article edit
      QM – $150 – ended 2/28/17
      QO – $250 – ended 3/31/17 (Premium)

      I AM NOT saying anyone should try them or that it’s worth the risk, and not sure it would be believable if someone said they work. Some I only found in comments sections, and not in Internet articles. (Even if someone said the codes work, it would remind me of the guy on reddit churning that said he got every MLB baseball team BOA CC – LOL)

      • lingua says:

        Thanks Gadget! I think you read my mind in starting to thing about the “expired” codes. Perhaps worth a try.

  4. Elver Galarga says:

    Do we need to send in the signature card? Any issues if we dont?

  5. Pete says:

    Citizen only for online?

    • MonetaryDragon says:

      My Green Card-holding wife applied online and was denied after we used her Green Card MSC-number instead of the A-number for her “Green Card Number” during the application. We went in branch with a $150 bonus offer and she had no issue opening the account (and getting the bonus). The banker who opened the account for us used her A-number. We are about to go overseas, but in a couple weeks we will try opening the $200 QI account using her A-number.

      So far, all I can say is for Green Card holders to use their Alien number instead of their USCS processing number for “Green Card Number”.

  6. Marco says:

    Which banks let you make recurring transfers?

  7. DrRyan_L says:

    Can you PC to a different account type after receiving bonus without penalty?

  8. Pablo says:

    I guess once bonus posts, you can downgrade the account without worrying about the bonus being clawed back, correct?

    Thanks!

    • Pablo says:

      Oops, silly me.. Just read the comment posted right above answers my questions. You can disregard my question. Thanks!

  9. NBG says:

    Signed up for this. What’s different this time is the online enrollment was giving error. So when i login to my other account login, the new account shows up there. So i guess they fixed the issue of having multiple logins.

  10. Audrey says:

    Does having a mortgage with them qualify for “fee-free”? I see “loan” but am not familiar with these requirements.

  11. Andrew S says:

    Must be hitting an anti fraud flag.

    Hit last two promos for everyone in the family (4 people). This promo, only one account insta-opened, other three went to processing.

  12. Mark says:

    Does anyone know why I keep receiving the following message:

    “Thank you for applying for an M&T Bank account. Due to the information you provided, we are unable to process your application through the online channel. For assistance, please contact us at 1-800-724-3222 or visit one of our local branches.”

    I called and they said I needed to go to a branch with my promo flyer in order to open the account. I’ve never had an account before with M&T bank. I am tempted to go to the branch but since I don’t have a flyer, I don’t know if it will work.

  13. Dan says:

    Can I sign up for this promo and the last one at the same time? I haven’t signed up for any because AZ wasn’t on the list but I see it’s on the list now.

  14. Jags4186 says:

    Wife’s application went through. Mine gave me the

    “Thank you for applying for an M&T Bank account. We are in the process of verifying the information you
    have provided.”

    response. Will wait it out. Maybe I got a little greedy this will be both of ours 5th open M&T accounts.

  15. Kevin Le says:

    what counts as DD with this or does it have to be a legit DD deposit from work?

    • Lela says:

      Click on DoCs link near the top “Direct deposit required: Yes, $100”. The “Yes, $100” is linked to a page where they keep data points on which ACH and other transfers have worked to count as the direct deposit. This site and this community are freakin brilliant and gorgeous! We should have a family gathering each year or something, these people are so good!

  16. Zack says:

    has anyone confirmed if this works if you apply from say CA?

  17. Superchurn says:

    So I just opened this one, successfully apparently, as it gave my a confirmation #

    But it didn’t give me the actual account #, just the routing #.

    This happened when I tried to open a second EZ checking account too, with a different promo code. The second EZ account never showed up in my online banking either…

    Has this happened to anyone else? Do they eventually send you the account number in the mail?

  18. Jay says:

    What are people doing about the fees? Are you paying the early termination as soon as you get the bonus or are you actually locking up $7,500 for 6 months?

  19. andrew says:

    oh, m&t, my sweet mistress. Time to see if I can open a… 6th account

    • David says:

      Let’s hope this doesn’t kick in as per new language:
      “Primary signer on the new checking account may not be or have been a primary or secondary signer on any M&T personal checking account within the previous six (6) months. Only one bonus awarded per household.”

  20. Pablo says:

    Does anyone know if and how many months this bank will waive the monthly fee after account opening? Thanks.

  21. Mimi says:

    For the $150 cash bonus, this is what it says under important legal disclosures that we should all be aware of since most keep their accounts open after their bonus posts:

    “Only one bonus will be rewarded regardless of the number of accounts, titling on account and the number of direct deposit arrangements established.” xxxx

    Since this promo is well advertised, many have likely done multiples already. I’m sure many will be disappointed if and ever they decide to enforce their terms and clawback “multiple” bonuses that have been earned per SSN.

    It is best to check all the terms and conditions so there will be no surprises later.

  22. Elver Gacorta says:

    I did my funding for $100 from my NFCU account…does anyone know if this will count for the DD requirement?

  23. Iz says:

    I’ve yet to hear of any bank transfer that does not count for DD. 🙂

  24. Justin says:

    Thanks Doc. Opened my 7th successfully; will know on Friday if the new language has disqualified me.

  25. Jay says:

    Anyone else suspicious that this MyChoice Premium Checking $24.95 Per Month requirement is a gimmick to take back bonus money from previous abusers?

  26. Alex says:

    Is there no confirmation that the bonus is linked to my account? Chose Mychoice premium checking, put QH in the promo code box then created my account, but no where did it say anything about the $250 bonus. I guess I’ll just do the $100 DD and hope it works?

  27. Iz says:

    Correct, no confirmation.

  28. Harry says:

    This is what I got when trying to downgrade through SM. It might be better to wait a couple weeks or more to do the downgrade based on this:

    Thank you for your account type change request.

    I received your request to change your MyChoice Premium Checking account to an EZChoice Checking account. My review shows your account was recently opened. For security purposes, mailings are unable to be sent after a recent account opening. Since new Terms and Conditions are mailed when an account type change is completed, I am unable to complete your account type change request at this time.

    However, you may visit any M&T Bank branch for assistance with your account type change request.

    • NBG says:

      Did you put in your request before your bonus posted(or) before your debit card arrived (or) before signature card is sent (or)less than a week?.

      • Harry says:

        Account Opened 3/30
        DD posting and bonus on 4/5
        Debit card arrived 4/7 but not activated
        Signature card not yet sent in.
        SM sent 4/7 requesting downgrade
        Above SM response received with date of 4/10

        I guess the 2 things that I could have done is activate the debit card and fax in the signature card before asking for this change. Maybe others will have more data points on this.

        • NBG says:

          May be do the card activation and then try sending another new SM.
          Also, they do send new information about the changed account with the new terms in mail.

  29. Shawn says:

    Successfully downgraded my account to EZChoice Checking. Waited 1 day after bonus posted, sent an SM asking to downgrade and 2 days later received a message confirming my account had been switched. Only had account open for about 14 days.

    • Nick says:

      Do you have other MT checking accounts? This bonus says its only for people that don’t have any other accounts. Been holding off till DPs were posted.

      • Shawn says:

        Yes 2 other EZChoice Checking accounts, got bonuses on both. This was using code QO (now expired). This was ore of a DP to say it is definitely possible to get the bonus and then downgrade.

      • John says:

        Another DP: I got the QH promo $250 bonus this morning (and the $150 QD bonus) despite I opened 3 MT EZChoice checking accounts in past few weeks.

    • Ben O. says:

      Did you leave the bonus in your account when you asked to downgrade? Curious if they might yank it back if it’s still in there. Of course, if you’ve already withdrawn it, that could look suspicious too.

      But my hunch is this bank just doesn’t care.

  30. Cyril Thomas says:

    Does it work with residents in Arizona?

  31. MoreSun says:

    What does everyone click for the “do you currently have an M&T personal checking, savings or CD account” portion of the application?

  32. Matt says:

    Does the initial deposit count as the DD? I assume not, but I made the initial deposit of $100, so do I need to make another $100 transfer from my main bank to trigger the DD requirement?

  33. James says:

    Any DPs on downgrading twice? (Doing the previous $250 offer and this o ne and changing both to ez choice?)

    • Patti says:

      I’d love to hear about this. I just did the last $250 bonus and downgraded about a month ago.
      Seems like there are no rules…

  34. Cyril Thomas says:

    I actually tried to do an initial deposit for 100 but it said the max for initial deposit was $50

  35. Daniel says:

    Bad luck lately.
    “Thank you for applying for an M&T Bank account. Due to the information you provided, we are unable to process your application through the online channel. For assistance, please contact us at 1-800-724-3222 or visit one of our local branches.”

    I’m going to try again in incognito a few bays before this offer expires.

  36. David says:

    Is anyone getting the account number upon applying anymore?
    For the last 2 I opened, I did not get an account number and confirm page also said was unable to use PIN provided.

  37. MJG says:

    Yeah, just got my account number with an account I opened today

  38. Patti says:

    For all of you currently holding multiple EZ accounts and still applying for more, do you keep any $$ in these accounts? Usually once I get the bonus, I pull the funds out except for the trial deposits from Cap One. I wonder if I should leave more in there while I apply for more accounts, to appease the Bank Gods. lol

    • MarcoPolo says:

      @Patti
      As far as possible I don’t withdraw any funds from my accounts.
      Currently I have around $800 combined.
      Maybe I’ll regret it one day but I feel kind of guilty and would like to keep the money there for a while.

  39. NBG says:

    Another DP: 250 bonus posted today along with push from discover. I think the new fineprint was there all the time. The other 200 QL promo post shows it which was active for a while.

    • Justin says:

      Same here. God Bless M&T

      • NBG says:

        I kind of feel like taking a break but they have spoiled me so much..i cant resist. If there is no new code for a week, i am upset now! LOL!

        • Patti says:

          I know what you mean. It also makes getting other bank bonuses feel like work. M&T is almost instant gratification.
          I find it hard to believe that hubby, son & I took an afternoon off work last July, drove an hour to a Chase branch, and it took 1 hour+ for someone to open 3 accounts. Granted, it was worth $900 so still well worth our time, but M&T has me spoiled.
          There’s a PNC branch a mile from home & another is a block from my job, and still I’d rather do another M&T account than sit down with a banker.
          Spoiled & lazy….

  40. Emz says:

    This is my 3rd M&T checking account, and it looks like the account opened successfully, but it’s been a week and it still hasn’t shown up in my login. Getting a bit concerned, because the others appears within 2-3 days.

  41. EO says:

    This may already be known but a DP: This account was my 6th (all still open) and the bonus posted. So they are clearly not enforcing the one bonus only language (can’t say I’m surprised). Haven’t yet downgraded the account but will send a sm to do so after the bonus gets moved to my external account.

  42. NoonRadar says:

    Folks, how long after your 1st MT account did you open the 2nd one? Did you wait to get anything in the mail or for the bonus to post? What about 3+?

    During the application of 2+ accounts do you enter anything different (phone, email, etc) or same as the existing accounts? Do you say yes to being an existing member, if so do you enter the first or the last account number? Thank you.

    DP: Was able to open it online with no issues and got the confirmation page with the account number, also set up online login, used Chrome incognito. Make sure to disable any add blockers, or exclude the site from it, I normally do so during such applications.

    • MoreSun says:

      One week from #1 I opened #2. #3 one day later. Tried #4 a day or two later but it errored out & said come in branch. I’m thinking 3 in 60 days might be a max? (Someone else was freezes out of online opening for 60 days due to too many accounts) #1 is online for me & already got my bonus. #2 deposit was taken but has not shown up online yet (looks like I need the debit card for that). #3 hasn’t had the deposit taken out yet. I used all the same info but did fund from 3 different outside banks. I received my account numbers on the confirmation page online after each opening.

  43. Patti says:

    I applied last night and it wouldn’t let me finish. It said they would have to verify my info despite having very easy/obvious security questions.
    When I logged in tonight, the new account was there. I sent a SM, telling them how much I love M&T, and it displayed my account number.
    I wonder, do I really need the ATM card? I think that was only necessary to create online access.

    • Eric says:

      Did they respond to that SM?

      • Patti says:

        Yes:
        “Thank you for your reply. I am glad to hear of your experience with M&T Bank. Please let me know if I may be of any further assistance. Thank you for banking with M&T.”

      • Patti says:

        Actually though, I was being completely honest when I told them I love M&T.
        lol

    • Gadget says:

      They automatically give you the debit card, as I recall from my past apps… I think you would have to call to stop them from sending it. Most banks default to assuming you want a debit card, and if you only want an ATM card, or no card at all, it’s a special request. Usually best to just leave it alone, unless you can’t trust yourself or your family with having some hot plastic!

  44. NBG says:

    Successfully downgraded to non premium after bonus.

  45. bullfrog23414 says:

    Sorry for the stupid question, but I seem to recall seeing that there’s a $3 fee to transfer funds out of your account. Do I need to just write that off as a cost of doing business, or is there an easy free way to get my money out of the account? Maybe just do a billpay to myself?

    • Eric says:

      Pull the money out using the same bank that you did your “direct deposit” with. If there is a charge it would only be if you initiate the transfer on M&T’s website.

    • NBG says:

      Not sure how many accounts you have opened. But, if you have considerable amount of money ($500+ combined), then a $3 fee isn’t much in the grand scheme of things (once you move all the money between accounts into one primary MTB a/c). Or you could just go to an MTB ATM and withdraw cash (asuming you have one nearby).

      I don’t knwo what the daily ATM limit is, i was able to get $500 as a start.

  46. Patti says:

    Bullfrog,
    M&T charges $3 for transfers initiated by them. If you schedule the transfer though another bank to pull the funds from M&T to your other bank you wont be charged by M&T. There are many banks that don’t charge for transfers.

    • Mark says:

      Is there a fee for initiating a bill-pay from M&T?

      • Gadget says:

        No fee for using bill pay. Technically you could pay yourself, and get a check mailed to you for free.

        • Gadget says:

          Oh, and I have heard of people sending a check to their other bank using bill pay too. Just put the savings/checking account number as a bank account number, and the Payee as the bank name. But, that requires finding the right mailing address for deposits into your other bank, and probably takes twice as long as a normal ACH transfer. But, if that is what you want… it is free and relatively easy.

          Some banks like Navy Federal and a few others I have seen (First Tenn) only allow ACH out for some strange reason, so for those folks that are trying to get the money back to their normal bank, this would work. Definitely does not count as an DD, for those trying to get a bank bonus triggered.

  47. BJ says:

    DP: I have received a bonus 2 weeks ago from a prior M&T account that did not have the language. I applied a week ago for this account and still received the $250 bonus. Looks like the language about prior bonus’s isn’t enforced.

  48. Kevin Le says:

    Here’s a Data Point if you would like to inform everyone
    I opened 4 accounts in the past 10 days
    first 3 went through with them providing the account number
    the 1 I applied for today also got approved but doesn’t show the account number.
    first 3 bonus posted.

    • Mark says:

      I experienced the same situation. Also, the application indicated that my pin was not accepted and I would be sent a new pin.

      May I assume the account number will be included in the pin and/or debit card mailing?

      Previous 3 account openings this month went smoothly.

      I applied in incognito mode based on DP’s.

  49. MoreSun says:

    Got the bonus today, got a different bonus from M&T 2 days ago. Don’t live in the targeted area. Now to downgrade the account before the statement cycles, thinking I’ll downgrade it next week considering the opening deposit, outside transfer and bonus all just posted today.

  50. NoonRadar says:

    Has any M&T churner looked up their ChexSystems recently to see if each account does indeed incur a new inquiry?

    • Gadget says:

      I haven’t looked yet, but I would suspect each inquiry would be listed. Never heard of a bank grouping Chex inquires, just hard inquires, and from what I also read, it’s the CRA that groups them really for the hard inquires, not the bank.

      What I do know is I have seen duplicates for the same day on my Chex report, from a different bank though. I contacted Chex and successfully got the same-day “duplicate” removed, but I told the truth, that I had opened only one account that day. I imagine if you are getting inquires on different days that removal request would not be honored. Not sure. Might depend if you were willing to lie, which I am not, to say that they should be removed because you did not apply for an account on that day.

      • NoonRadar says:

        A couple of regional bankers (didn’t mention bank’s name) on Reddit noted they don’t pull ChexSystems for existing clients when they open new check/sav accounts. I am not sure if this applies to this and most other banks in general.

        • Gadget says:

          Well, it’s my impression that at the point of your application you are getting Knowledge Based Questions they are pulling your reports. My impression could be wrong, but certainly that data comes from a database somewhere. I know when i added a savings account at BMO Harris, and Amalgamated, they both pulled my report again.

          I will order my Chex. Will take about a week.

          • Gadget says:

            Pulled out my previous chex report copy from December last year. I opened two M&T Choice checking accounts last year. Both are listed for exact the day I applied for each, separate entries, 3 weeks apart.

            Ordered new report, ETA five business days.

          • TG says:

            Companies don’t even need your SSN to do those verification questions, so it’s completely unrelated to any pulls.

            Biggest examples would be USPS/UPS/Fedex using them to verify your identity for their delivery notification services.

          • Patti says:

            I agree. All of the KBQ we get relate to our current/recent-past hard credit pulls such as last year’s car loan and home equity loan. Such as “Which bank holds your auto loan.” or “How much is the monthly payment for your auto loan?”

            How else can this info be retrieved without a SSN?

    • Tom says:

      I would be very curious about this as well.

  51. Gadget says:

    Apps seem to all go to pending now, from my house.

    Tried incognito this time around & intentionally blocked location request and did not submit my zip on checking page. 3rd account this month. Went to pending after KBQ’s.

    Prior app, non-incognito – 2nd account for this month was last week, and it went to pending and approved a day later.

    Before that, non-incognito – 1st account for the month was in the 1st week, and it gave account number and rtn right away.

    S.O.’s results are similar, usually going to pending and getting approved the next business day.

    Moral of the story – don’t worry if it goes to pending, no matter what you do. (cross fingers, clear cookies, use another computer, yoga) I don’t think we will ever figure out their formula without inside help.

    • lingua says:

      +1

      I also wish comments for M&T could be combined into one post.

    • MoreSun says:

      Extensive run down! And that’s it- I too shall abandon the attempts to make sense of their system!

    • James says:

      Incognito literally does nothing except stop your browser from locally saving history/cookies

      • Gadget says:

        Yes, incognito blocks cookies, which forces the website to see you as a first-time user. But, I also blocked the location request (geolocation data), and did not enter the requested zip code. Either way, it was approved when I logged in this morning.

        • Ken says:

          But it doesn’t block your IP which is very easy for the server to run a check against their database for. I’d assume something like a bank could easily implement an IP check. Not that it matters for this bank it seems.

  52. James says:

    Got my bonus today after already doing 4 bonuses. Just did a $100 wells fargo ACH and the bonus popped as soon as the ACH went from pending to posted.

  53. NoonRadar says:

    It’s as if a churner set up this bank. My bonus posted right after the ach, just before the opening bank deposit.

  54. Andrew says:

    After seeing the DPs, just successfully opened my 6th M&T account this year. Surprisingly, the Acct & routing number came up during confirmation, not just the routing — so no need to send some dumb secure message to check the outbox for acct number lol.

    Love this bank — we love you M&T !

    • Gadget says:

      Easier to just transfer money from within your M&T login from account 1-5 to the 6th, then copy the number on the transaction from the sending account transaction view… acct number always start with 987.

      Why bother the CSR’s??? They are busy opening literally thousands of accounts a day. By my calculations, roughly 819,000 new accounts since mid Feb, assuming they don’t skip account numbers. This has to crash soon.

      • Ken says:

        Even if only 100k of those accounts were for bonuses that’s roughly $20mm, and that’s being very conservative. I wonder what their budget is for new accounts. CEO probably gets bonuses and incentives based on new accounts. I’m happy to help.

    • Patti says:

      Yay!
      I love M&T also.
      And DoC!!

      Thank you!!! :*
      I appreciate all of this that you do!

  55. Harry says:

    Other than the bonus, there is not much to like about this banks online account capabilities which might be one reason they are offering such bonus to attract more customers and report to their shareholders the high “churn” factor,

    With so many bank account bonuses from several banks, I am now able to compare them all and have decided that each has its own good points like Santander is best for bill pay…Easy to find a payee and also payments are fast even for the postal mail sent payments.
    However cannot pull money into Santander from elsewhere which is a -.

    Also not sure why banks that have Money Market accounts even bother to have savings accounts because there is really no point these days with such low interest rates to own a savings or even MM account.

  56. MarcoPolo says:

    I applied about a week ago and just received the welcome letter.
    No account number in the mail or online yet.
    This confirms Ken’s DP that it takes about 9-10 days now to get the account information/access unless instantly approved.
    All seems well on the M&T front.

    • Patti says:

      Not always. I applied last Thursday night. After answering very easy security questions it stopped the app process to say that for security purposes they would need to verify my info and I would be contacted by phone or email. By the end of Friday, I had a new account showing up online. My dd is pending now and bonus should post tomorrow.

    • Ken says:

      I must have been an outlier, because I did this QH code and her new account popped up after only 3-4 days.

      BTW, not sure how I missed this thread as it’s been up for weeks. Catching up in the comments now.

  57. wije says:

    Question: after we get the bonus, can we downgrade the checking account to one which requires a lower minimum balance (like their Classic Checking)?

    • DT says:

      Yes, you can downgrade with a message. Probably want to wait until ~2 weeks after account opening or they might tell you the account is too new.

      • Patti says:

        I agree. Someone else reported how they tried to downgrade while the account was very new, like a week old, and they couldn’t.
        I think as long as you do it before the end your monthly statement cycle you won’t be charged the monthly service fee.
        In my experience, once you send a sm to request a downgrade, it’s done the next day.

        • Eric says:

          I had the same experience as you. I’ve only done 1 $250 bonus though.

          I would be a little nervous about trying to downgrade another account. Have you done another $250 bonus yet?

          • Patti says:

            Yes. I just opened by 2nd premium account on the 13th and got the bonus on the 21st.
            Worst case scenario they refuse to downgrade and I pay the fee to close it. That makes the bonus $200 instead of $250. It’s still worth taking the chance that maybe they will just downgrade with no troubles.
            I will try to downgrade in early May and post about my experience. 🙂

          • Superchurn says:

            I can’t wait to downgrade the premium account. $24.99….far too much.

            Whats the “safe” amount of time to wait before requesting the downgrade?

        • Harry says:

          Yes, that was me. I was asked to go in branch when I requested downgrade around day 10 after opening. But was successful last week for the same account when I tried SM again…about day 22 I think from opening. So 22+ days from opening date should be good. I think from what they said, they want you to receive and read the documents they send you in the mail before they perform the downgrade and this also allows for address verification I think – so they have to allow for that time for you to receive the postal mail.

  58. Cyril Thomas says:

    DP: Account opened 4/12/17
    ACH push from discover 4/18/17
    deposit and bonus posted today 4/21/17
    Going to try the other bonuses now since this is my first account. Anyone know if the other bonuses worked even if you not in the specific state mentioned in the bonus offering?

  59. Patti says:

    If anyone is wondering, bonuses DO post on a Saturday if dd is pending on Friday.
    woo hoo! 🙂

  60. tennismenace says:

    Here’s a DP:

    Opened with code QH on 4/16. I live outside the targeted states (TX). Used my normal ZIP code. Pushed $101 from Schwab Investor Checking on 4/20. Bonus posted the same day the transfer cleared (4/21), and I suspect it even posted instantly as I checked 2 or 3 times that day.

  61. eclipsor says:

    DP: got my bonus today in California with a push from Provident credit union counting as DD

  62. Mike t says:

    Anyone worried about mt bank Either clawing back bonus money or demanding people pay back? Technically we are getting bonus by not living in state. But that would be unprecedented right?

    • MJG says:

      I definitely view this as a possibility but I’m taking the risk for now. Since we’re forced to keep the accounts open for 6 months they could at some point decide to claw back and just make our accounts have a negative balance that we owe to them (even if we’ve already ACHed out the bonus). It would be hard to wiggle out of that. But more likely they just tighten up the rules at some point and shut down all of our accounts.

    • Jack says:

      If they claw back I would be worried about them still sending a 1099 for the bonus even though they took it back, as well as a difficult time getting them to issue a corrected one. Regardless I am still taking the risk.

  63. MoreSun says:

    Looks like I’m stuck eating this month’s fee. Opened 4/18, SM today to downgrade got this back:

    “Thank you for your account inquiry. For further assistance with your request, please contact the local branch office.”

    Looks like the account is still too new? Everyone else has been able to downgrade so my game plan now is to eat the $25 fee this month and then try the downgrade again next month. If that doesn’t work I’ll have to pay the $50 to close the account, losing a total of $75 in the process. Thought about closing the account now but I think the odds I can downgrade next month are still pretty good. (Maybe related, hopefully NOT I have an account that I opened a couple weeks ago, received confirm number but no account number, that’s still waiting to be opened in the system. I haven’t gotten any paperwork or even had the initial deposit taken out from my outside bank for it.)

    • NBG says:

      What did u tell them?. I hope you choose the Account Change drop down option when you did the SM. Also did you wait for the debit card to be activated?.

      • MoreSun says:

        -Said something along the lines of : Requesting to downgrade my Premium Checking account ending in XXXX to EZChoice as I’m can’t keep it fee free
        -Choose “Change Account Type” as the topic.
        -Debit card was activated a week ago.

    • Patti says:

      Wait a while. Your account is not even 10 days old. Monthly statements/sevice fees do not run on a calendar month basis.
      Try another sm when your account is around 25 days old.
      Also be sure to give them the impression that you will use this account: activate atm card, mail in signature form etc.

      • Patti says:

        Sorry, I just read the part that you did activate your card.

      • MoreSun says:

        Oh! Glad it doesn’t run on a calendar basis. I will definitely just chill for awhile then. Thanks for the info!

        • Patti says:

          I opened our last 2 (me and dh) on April 13 and I too am eager to downgrade. I’m afraid I’ll put it aside and forget about it and get socked with the monthly fee. Put a note to self on my calendar. 🙂

  64. Iz says:

    I opened several accounts over the past few weeks, and all was fine. Then a week ago, I opened 2 accounts, the $150 bonus and this one. The other one posted within a few days, but this one still has not appeared. Any idea why? Should I open it again? Thanks.

  65. Prometheus says:

    I got my bonus even though I already received one for QL. Funded by Capital One 360. Bonus posted immediately, most likely.

    • Jim says:

      My guess is that you got yours before the rest of us, before things slowed way down.
      I am still waiting for the $250 bonus. My DD posted on 4/21, nearly a week ago.

      Think I’ll push another DD, what’s the worst that can happen? I would still get my own money back.

      • Prometheus says:

        Nope. Opened on April 21st. First deposits were trial deposits by Capital One 360 on 4/21. Initial deposit of $50 posted on 4/25, Push of 10,000.36 from Cap One 360 posted on the 26th.

        I have not binged open accounts en masse. I wait for the previous bonus to post and then open. I also always state that I have a previous account and provide that account number. I will likely become more aggressive an open an account once the previous one was added to online banking.

        I am located in MD.

      • Patti says:

        Perhaps some accounts are being flagged for abuse. DDs also posted on 4/21 for dh and myself as did our bonuses so it’s not a bank-wide failure. We opened 1 account last June then closed it in Dec. This year we each opened 3: 1 in Feb, 1 in March, and 1 in April.
        I’m afraid to push my luck opening several over a few days. This will kill the deals.
        There are 3 more codes I can use by the end of June but I will patiently wait before opening more. It’s not easy though.

  66. Jim says:

    Maybe that was the wisest thing – to wait for the bonus to post before opening another account…
    I am curious why you sent them such a big DD – over $10K?

    • Prometheus says:

      Two reasons. I got scared of the phrase “average daily balance” and it is close to the end of the month. Plus, I do want to appease the banking gods from pulling the plug on these bonuses. Why not give them a little extra for some days.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑